Szybkość dokonanych zakupów i poczucie bezpieczeństwa to kluczowe oczekiwania konsumentów w branży retail. Odpowiedzią na te wyzwania są automaty PickUpWall firmy Retailo, pozwalające odbierać zamówienia bez kolejek i udziału sprzedawcy.
Dzisiejsi konsumenci coraz częściej oczekują jak najszybszego i bezproblemowego zrealizowania zakupu. Z tego powodu coraz większą popularnością cieszą się zakupy online. Ich minusem jest jednak wydłużone oczekiwanie na odbiór produktów. W przypadku wielu artykułów, nie tylko tych pierwszej potrzeby, konsumenci wolą więc odwiedzić sklep i osobiście dokonać zakupu. Tu często wpadają z deszczu pod rynnę – rygor utrzymania dystansu społecznego i długie oczekiwanie w kolejce skutecznie zniechęcają do zakupów.
Stworzone przez startup Retailo automaty PickUpWall skracają czas obsługi zamówienia przez sprzedawcę i umożliwiają szybki odbiór zakupionych towarów. Modularne szafy ze skrytkami do automatycznego odbioru produktów są możliwe do zainstalowania praktycznie w każdym sklepie, dzięki różnorodności ich rozmiarów. Klient może zamówić ulubione produkty z domu lub przebywając np. w punkcie gastronomicznym galerii i odebrać paczkę nawet pół godziny później. Sam odbiór paczki z PickUpWall’a trwa kilka sekund – jest intuicyjny i wpływa na poczucie bezpieczeństwa odbiorcy, który nie musi mieć kontaktu ze sprzedawcą. Optymalizacja, którą zapewnia Retailo jest wartością zarówno dla kupującego, jak i sprzedawcy – w jednym i drugim wypadku zaoszczędzony zostaje czas, a na pozytywnym doświadczeniu zakupowym i komforcie klienta korzystają obie strony.
Wdrożenie automatów click & collect zapewnia szereg korzyści zarówno sprzedawcom, jak i nabywcom:
- skrócenie czasu obsługi zamówień przez sprzedawców,
- wytworzenie pozytywnego doświadczenia zakupowego u klientów,
- szybki, łatwy i bezdotykowy odbiór paczki dzięki intuicyjnemu ekranowi LCD i czytnikowi kodów QR, co wpływa na poczucie bezpieczeństwa odbiorcy,
- możliwość odbioru paczki nawet pół godziny po złożeniu zamówienia,
- możliwość zaadaptowania w większości branż retail dzięki modularności, która pozwala zastosować różną ilość i wielkość skrytek w zależności od potrzeb i specyfiki branży,
- dopasowany design z dedykowanymi grafikami i spójnym ze sklepem kolorem obudowy.
Z systemu wykorzystującego PickUpWall’e stworzone przez Retailo korzysta już między innymi sieć drogerii Sephora.