Bookero planuje ekspansję na rynek brazylijski po udanym przejściu do kolejnego etapu akceleratora Brasilesia. Startup otrzymał wsparcie, umożliwiając przedsiębiorcom korzystanie z systemu rezerwacji online nie tylko w Polsce, lecz także w Brazylii.
Bookero stawia na ekspansję w Brazylii
Brazylia to jeden z największych rynków konsumenckich na świecie. Ekspansja tam to ogromna szansa na dotarcie z naszym systemem rezerwacji do milionów tamtejszych użytkowników. Założyciel i CEO Bookero liczy na pójście śladem innych startupów z Polski, które podbiły brazylijski rynek. Planet Heroes, platforma crowdfundingowa dedykowana działaniom proekologicznym współpracuje z Limpa Brasil – największym brazylijskim NGO zrzeszającym aż 600 tys. wolontariuszy. Z kolei popularna w Polsce aplikacja znanylekarz.pl funkcjonuje tam pod nazwą Doctoralia i jest co miesiąc odwiedzana przez 18 milionów Brazylijczyków
– mówi Paweł Nowakowski.
Polskie startupy zdobywają Brazylię dzięki programowi akceleracyjnemu Brasilesia
Startupy, które aspirują do osiągnięcia podobnych sukcesów, angażują się w program akceleracyjny Brasilesia. To inicjatywa, stworzona we współpracy między organizacjami biznesowymi i edukacyjnymi z Polski i Brazylii. Skierowana jest na dostarczanie wsparcia i narzędzi przedsiębiorstwom z obu krajów, ułatwiając im ekspansję za granicą. W gronie polskich firm zakwalifikowanych do kolejnego etapu akceleratora znaleźć można także Bookero.
Bookero, weźmie udział w trzymiesięcznym programie szkoleniowym. Obejmujuje on warsztaty dotyczące budowy skalowalnych międzynarodowych startupów, eksploracji nowych rynków i klientów, a także pozyskiwania kapitału od funduszy VC. Wybrane startupy będą miały także możliwość konsultacji swoich rozwiązań z doświadczonymi mentorami podczas sesji indywidualnych. Całość zakończy się prezentacją wszystkich rozwiązań przed polskimi i brazylijskimi inwestorami podczas Demo-Day. Zwycięzcy będą mogli liczyć na soft landing i wsparcie we wszystkich aspektach związanych z ekspansją na rynki zagraniczne.
Rewolucyjne zmiany w rezerwacjach online dzięki Bookero
Bookero, jedno z dwóch polskich rozwiązań do rezerwacji online zintegrowanych z funkcją ‘Zarezerwuj z Google’, umożliwia użytkownikom dostęp do usług i cen poprzez specjalny niebieski przycisk ‘zarezerwuj’ na wizytówkach wyświetlanych na Mapach i w Wyszukiwarce Google. W ostatnim czasie startup odnotował imponujący wzrost – przychody zwiększyły się o 27%, liczba użytkowników o 38%, a rezerwacje o 58%, osiągając 250 tys. miesięcznie w porównaniu z poprzednim rokiem.
Bookero nie tylko osiąga sukcesy biznesowe, ale także angażuje się w działania charytatywne, wspierając m.in. Centrum Służby Rodzinie w Łodzi, organizując porady psychologiczne i prawne. Dodatkowo, startup udziela pomocy schroniskom dla zwierząt, udostępniając bezpłatnie swój system do rezerwacji online.