Greenman Group, do którego należy Greenman Poland, już po raz kolejny przyznała nagrody Growing Further Awards. Wyróżniono obiecujące start-upy i foodtechy, które wprowadzają innowacyjne rozwiązania. Ich technologie rewolucjonizują branże retail i agrotech – od produkcji aż po gospodarowanie odpadami.
Tegoroczni zwycięzcy Growing Further Awards
Rozstrzygnięcie konkursu i uroczysta gala wręczenia nagród miały miejsce 30 stycznia br. w Dublinie. W tym roku pula nagród dla zwycięzców wyniosła 100 tys. euro. Spośród laureatów w każdej kategorii jury wybrało zwycięzcę głównego, który otrzymał nagrodę pieniężną w wysokości 50 tys. euro.
Dodatkowo przyznano nagrodę publiczności. Zwycięzca został wyłoniony w drodze głosowania przeprowadzonego wśród zgromadzonych gości.
Główny zwycięzca konkursu – BillionCarbon
Jury doceniło nowatorskie podejście tego obiecującego indyjskiego start-upu do przetwarzania odpadów żywnościowych. Nagrodę główną przyznano za rozwiązanie pozwalające w zaledwie trzy dni zredukować aż 95% biomasy.
Wśród mocnych stron technologii opracowanej i wciąż rozwijanej przez BillionCarbon można wymienić m.in. niemal całkowite wyeliminowanie uciążliwego zapachu oraz znaczne ograniczenie konieczności składowania odpadów. Co więcej, proces ten jest nawet trzykrotnie tańszy od tradycyjnych metod utylizacji i charakteryzuje się minimalnym zużyciem energii elektrycznej, pozostawiając niemal zerową ilość resztek.
Technologia BillionCarbon jest obecnie testowana w różnych regionach Indii. Pierwsze wyniki wskazują na istotną poprawę jakości gleby oraz wyraźny wzrost plonów dzięki obecności kwasów huminowych i fulwowych, które zwiększają zdolność roślin do wchłaniania wody i składników odżywczych. Dodatkową zaletą jest sekwestracja dwutlenku węgla w glebie, co stanowi ważny krok w kierunku ograniczania emisji gazów cieplarnianych i łagodzenia skutków zmian klimatu.
4 kategorie konkursu Growing Further Awards
W tym roku konkurs obejmował cztery kategorie: Production, Customer Engagement, Built Environment oraz Distribution and Retail. Zwycięzcami w każdej z nich zostali:
- BillionCarbon w kategorii Production,
- Greenpage w kategorii Customer Engagement,
- Terratonics w kategorii Built Environment,
- CU Mehrweg w kategorii Distribution and Retail.
Ku zrównoważonej przyszłości
Nagroda dla BillionCarbon pokazuje kierunek, w jakim zmierza branża retail. Stawia on na efektywne i odpowiedzialne metody zarządzania odpadami, opłacalne ekonomicznie, które mogą być jednocześnie korzystne ekonomicznie. Greenman Group podkreśla, że wzmocnienie gospodarki o obiegu zamkniętym stanowi klucz do budowania prawdziwie zrównoważonej przyszłości. Sukces BillionCarbon to kolejny krok w stronę realnej zmiany.
Źródło: Greeenman Poland