“Korzystanie bez kupowania” to odpowiedź na rosnące ekologiczne oczekiwania społeczeństwa. Coraz więcej firm zwraca uwagę nie tylko na rentowność podejmowanych działań, ale też ich wpływ na środowisko naturalne. Gleevery to polski startup, który wprowadza możliwość wypożyczenia produktów dla pracowników. Przedsiębiorstwo stworzyło także WishListę, na którą pracownicy mogą wpisywać przedmioty z których chcieliby skorzystać w ramach benefitu pozapłacowego.
Sytuacja rynku pracy
Zapotrzebowanie na pracowników w sektorze IT nie maleje. To pracownik dyktuje warunki przebierając spośród otrzymywanych ofert i weryfikując, czy to co proponuje firma jest dokładnie tym czego szuka. Rosnące oczekiwania nie dotyczą jedynie wysokości wypłaty czy benefitów oferowanych przez firmy, ale także wartości według których działają. Szczególnie dla wchodzącej na rynek pracy Generacji Z znaczenie ma fakt, czy firma zwraca uwagę na kwestie ekologiczne i wspiera działania związane z gospodarką o obiegu zamkniętym.
Specjaliści, w szczególności doświadczeni managerowie z kluczowych obszarów IT, takich jak cybersecurity czy analiza danych, często stoją przed wyborem spośród ofert pracy, w których widełki wynagrodzenia są podobne. To czy dana osoba zdecyduje się na dołączenie do zespołu zależy od wartości dodanych, jakie oferuje firma. Czy raportuje kwestie związane z wpływem na klimat oraz czy faktycznie realizuje wartości o jakich mówi? Jeśli kandydat znajdzie wśród benefitów atrakcyjną, spójną z jego wizją świata usługę, z której realnie będzie korzystać, mamy szansę na zatrudnienie niezbędnego specjalisty i co najważniejsze, nawiązania długookresowej współpracy
– mówi Katarzyna Oracz od wielu lat badająca źródła poczucia szczęścia w pracy, Chief of Staff, Gleevery.
Użytkowanie produktów bez kupowania?
Za pośrednictwem platformy operującej na zasadach ekonomii współdzielenia Gleevery wprowadza usługę długookresowego wynajmu produktów w różnych kategoriach. Są to m.in. sport, technologie, uroda i zdrowie, wyprawka dla dziecka. Ten marketplace umożliwiający odpowiedzialną konsumpcję powstał dzięki zaangażowaniu Jakuba Bugi oraz inwestorów z takich firm jak: YES Biżuteria, BRE Ubezpieczenia, PayPo, Tutlo i Vedion.
Gleevery umożliwia pracodawcy zapewnienie pracownikowi dodatku do wypłaty w postaci dostępu do tysięcy produktów na zasadach “access over ownership” (korzystanie bez kupowania). Za pomocą testowego rozwiązania dla firm – WishListy. Pracownicy dowolnej organizacji mogą wybrać, co chcieliby otrzymać w ramach benefitów pozapłacowych. Wybrane przedmioty nie będą kupowane, a jedynie wypożyczane wraz ze stosownym ubezpieczeniem. Po skończonym wynajmie każdy sprzęt przejdzie odpowiednie odświeżenie i wróci do obiegu, aby mogli z niego korzystać inni. Jak wynika z założeń ekonomii współdzielenia – celem jest maksymalne wydłużenie życia produktu bez utraty jakości dla użytkownika.
Współpracując z firmami z branży benefitowej obserwuję trend, w którym bardziej niż posiadanie przedmiotów liczy się możliwość korzystania z nich dokładnie wtedy, kiedy są potrzebne. Dlatego wynajmowany w Gleevery przez pracownika rower może co sezon “rosnąć” razem z jego dzieckiem: od trójkołowego, aż po rower MTB. Filmy z wakacji można nagrać np. wypożyczonym dronem czy kamerą GoPro, a po powrocie w domu przetestować wymarzoną lokówkę czy ekspres do kawy. Każdy z ponad 3000 produktów w naszej ofercie odpowiada na inne potrzeby. WishLista daje pracownikom możliwość dopasowania szeregu dostępnych produktów do swoich bieżących potrzeb. Jednocześnie dla pracodawcy koszty udostępnienia benefitu pozostają bez zmian
– mówi Jakub Buga, CEO & Founder, Gleevery.
Nowy benefit pracowniczy rewolucją dla przedsiębiorstw?
Produkty dostępne do wynajęcia można przejrzeć na bezpłatnej platformie WishLista. Jest to dosłownie “lista życzeń”, gdzie pracownicy mogą głosować na sprzęty, które chętnie chcieliby wypożyczać, a także dodawać swoje propozycje. Platformę można przetestować już teraz, niezależnie od tego czy nasz pracodawca dofinansowuje wypożyczanie. Wystarczy wejść na stronę i uzupełnić dane kontaktowe, aby maksymalnie do 24h otrzymać spersonalizowaną, pod nasze preferencje i wybrane sprzęty, propozycję wynajmu. Platforma może być także wykorzystana przez pracodawcę jako narzędzie do przetestowania czy taki benefit byłby popularny wśród jego pracowników.
Źródło: Informacja prasowa.