Globalny rynek technologii dla zwierząt domowych (pet tech) jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów. W 2023 roku rynek ten był wart 10,5 miliarda USD, a przewiduje się, że do 2032 roku osiągnie wartość 41,3 miliarda USD, rosnąc w tempie 13,5% rocznie, zgodnie z danymi Global Market Insights Inc. Polska aplikacja animalhotels rzuca wyzwanie na globalnym rynku opieki nad zwierzętami.
Trendy w USA: Rover.com
W USA ogromną popularność zdobyła aplikacja Rover, która działa jak „Airbnb dla zwierząt”. Korzysta z niej 2 mln użytkowników, w tym 500 tysięcy opiekunów. W lutym tego roku, Rover został przejęty przez fundusz private equity Blackstone, przy wycenie spółki na 2,3 miliarda dolarów, co dało akcjonariuszom Rover’a 61% premii. W wyniku transakcji akcje spółki zostały wycofane z giełdy Nasdaq. Biznes Rover’a rośnie średnio rocznie o 90%. Ma już na swoim koncie zakupy innych aplikacji, w tym brytyjskiego konkurenta DogBuddy.
Polska aplikacja animalhotels rzuca wyzwanie
Polska aplikacja animalhotels rzuca wyzwanie na rynku opieki nad zwierzętami. Nie jest to tylko 'Airbnb dla zwierząt’. Aplikacja działa trochę jak Uber i Tinder, co znacząco ułatwia i przyspiesza użytkownikom znalezienie dopasowania do swoich oczekiwań.
Jest to istotne zarówno dla właściciela zwierzęcia, jak i opiekuna tymczasowego
– mówi jeden z założycieli, Łukasz Klab.
Aplikacja zdobyła już ponad 49 000 zarejestrowanych użytkowników i 12 000 opiekunów zwierząt w Polsce. Pokazuje to, że ten model działania znajduje zainteresowanie.
Przyciąganie inwestorów i globalna ekspansja
Startup animalhotels przyciągnął uwagę inwestorów, zdobywając 1 150 000 PLN w pierwszej rundzie inwestycyjnej od polskich inwestorów prywatnych. Obecnie startup prowadzi kolejną rundę inwestycyjną, mając na celu wsparcie swojej globalnej ekspansji. Już w sierpniu firma wchodzi na rynek brytyjski, a jej ambicje sięgają jeszcze dalej, z planami na wprowadzenie usług na inne rynki europejskie oraz amerykańskie w najbliższych latach. Twórcy chcą wykorzystać przewagę w postaci łatwiejszego, szybszego wyszukiwania oraz dopasowania opiekunów i zwierząt do opieki.
Aby to zrobić, potrzebujemy kapitału od inwestorów prywatnych i funduszy VC, zwłaszcza na marketing
– dodaje Łukasz Klab.
Jak działa animalhotels?
Użytkownicy animalhotels, którzy chcą znaleźć opiekuna dla swojego pupila, wpisują adres, rodzaj zwierzęcia i termin potrzebnej opieki. Następnie aplikacja, niczym Uber, wysyła zapytania do pobliskich opiekunów. Opiekunowie przeglądają zwierzęta na ekranie przypominającym Tindera i wybierają pupila, którym chcą i mogą się komfortowo zaopiekować. Klienci w podobny sposób wybierają opiekuna, bazując na jego rankingu w aplikacji, ocenach innych klientów, opisie oraz zdjęciach w ofercie.
Wsparcie dla społeczności startupowej
Animalhotels nie tylko oferuje nowoczesne rozwiązania, ale także aktywnie wspiera społeczność startupową. Jeden z założycieli, Łukasz Klab, regularnie prowadzi wywiady na TikToku z założycielami innych startupów oraz inwestorami, dzieląc się cennymi spostrzeżeniami na temat prowadzenia startupu, pozyskiwania inwestorów oraz strategii ekspansji zagranicznej.