Jak wynika z badań przeprowadzonych w 2021 roku przez agencję Gemius aż 73% Polaków robi zakupy w sieci – to wzrost o 11% w porównaniu z rokiem 2019. Na tak szybki rozwój obszaru e-commerce w Polsce niewątpliwie miała wpływ pandemia Covid-19, która przeniosła znaczną część życia do sieci. Mimo szybkiego rozwoju rynek potrzebuje innowacji i nowych rozwiązań usprawniających procesy w przedsiębiorstwach.
Innowacyjny e-commerce
Szybkość dostawy, łatwy zwrot produktu oraz bezpieczna płatność – to jedne z najważniejszych aspektów, które determinują czynnik sprzedaży w sklepie internetowym. Coraz popularniejsza staje się usługa nazywana click&collect. Umożliwia ona odebranie produktów bezpośrednio przez klienta, który złożył zamówienie za pomocą aplikacji mobilnej lub w e-sklepie. Właściciele platform sprzedażowych chcąc dostosować się do potrzeb rynku upraszczają oraz skracają ścieżkę płatności. Coraz popularniejsza staje się usługa umożliwiająca zakupy z odroczonym terminem płatności oraz szybkie płatności one click, które skracają czas zakupów do około 30 sekund. Innowacje w zakresie płatności to wygoda zakupów dla klienta ale również okazja dla sklepu. Szybka możliwość zapłaty zmniejsza ryzyko porzucenia koszyka oraz zwiększa zaufanie do sklepu.
E-commerce to nie tylko sklep internetowy
Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Nieustannie powstają nowe modele dystrybucji, które różnią się od siebie pod względem oferowanych produktów. Obecnym trendem jest również rozwój sprzedaży wielokanałowej oraz rozwiązania z zakresu IT. Pozwalają na znaczne uporządkowanie obsługi systemów. Primavera Parfum dzięki współpracy ze startupem Omnit wykorzystuje możliwości jakie dają nowe technologie. Firma dąży do zapewnienia klientom zakupu produktów z dowolnego miejsca na świecie, w najlepszej możliwej cenie oraz najwyższej jakości obsługi klienta.
Jako firma szukamy możliwości rozwoju biznesu na wielu polach, sięgającego wielu gałęzi. Nie ograniczamy się jedynie do sprzedaży kosmetyków i szeroko pojętej obsługi e-commerce. Od kilku lat firma przechodzi transformację w kierunku wdrażania nowych technologii. Inwestujemy w nowe systemy, rozwój IT i staramy się poszerzać portfolio naszych usług
– mówi Michał Żółkowski, dyrektor ds. projektów i rozwoju biznesu Primavera Parfum.
Semi-dropshipping, dropshipping i Order4Order
Firma łącząc kanały sprzedaży dociera do klienta indywidualnego prowadząc własne sklepy online oraz strefy marek firm na dużych platformach sprzedażowych. Innowacyjny e-commerce to także sprzedaż hurtowa. Propozycją firmy w tym obszarze jest semi-dropshipping, dropshipping oraz Order4Order. Są to modele logistyczne sprzedaży, w którym to dostawca realizuje proces wysyłki do klienta. Wprowadzenie nowych rozwiązań jest znacznie łatwiejsze dzięki współpracy firmy z ukraińskim startupem Omnit. Celem ich projektu było stworzenie aplikacji, pozwalającej na połączeniu obsługi sprzedaży w wielu kanałach znacznie ułatwiając ten proces.
Omnit to rozwiązanie IT, które wdrażamy i dzięki któremu będziemy mogli w sposób bardziej uporządkowany i po prostu wygodny obsługiwać sprzedaż wielokanałową
– mówi Michał Żółkowski.
Primavera Parfum podjęła współpracę ze startupem Omnit w ramach projektu grantowego Poland Prize realizowanym przez firmę HugeTech. Akcelerator ma za zadanie łączyć polskie przedsiębiorstwa z zagranicznymi startupami, chcącymi rozwijać swój biznes w Polsce. W ramach projektu Primavera Parfum podjęła także współpracę ze startupem KC21. W następnych miesiącach trwania projektu planowane są kolejne wspólne działania firmy z przedsiębiorcami chcącymi rozwijać się na polskim rynku.
Źródło: Katarzyna Mazur, HugeTECH Sp. z o.o.