Szybka Gotówka to polski startup, łączący szeroką sieć pożyczkodawców i pożyczkobiorców. Twórcy platformy już od 6 lat pomagają swoim klientom uzyskać dodatkowy zastrzyk gotówki i wprowadzają na rynek innowacyjne rozwiązania. Na ten moment zespół składa się z 63 profesjonalistów, którzy pomagają ludziom znaleźć wyjście z problemów finansowych.
Skąd wziął się pomysł na polski startup?
Pomysł na platformę Szybka Gotówka pojawił się w 2016 roku. Założycielami startupu są pracownicy Tamgi (spółki macierzystej), firmy z branży fintech. Po miesiącach negocjacji i badań rynku narodził się pomysł stworzenia platformy internetowej w chmurze, aby w pełni zautomatyzować pożyczkodawców internetowych.
Szybka Gotówka zabezpiecza cały proces udzielania pożyczki: systemy CRM, usługi scoringowe do oceny zdolności kredytowej klientów, platformy windykacyjne oraz cały zakres kampanii marketingowych. System punktacji wykorzystuje setki nietradycyjnych zmiennych, w tym dane z sieci społecznościowych, sieci telekomunikacyjnych i biometrycznych.
Główna idea – natychmiastowe zaspokojenie potrzeb
Platforma dokonuje wstępnej weryfikacji (łącząc system scoringowy BCI, dane z mediów społecznościowych, telekomunikacji oraz własny model scoringowy oparty na zachowaniach klientów). Następnie weryfikuje kredytobiorcę i na podstawie jego zdolności kredytowej przedstawia potencjalnemu klientowi odpowiednią ofertę .
Pracujemy w taki sposób, aby każdy mógł poradzić sobie w trudnej sytuacji finansowej. W tym celu stosujemy najbardziej lojalne podejście do klientów.
– skomentowali twórcy startupu.
Polski startup ulepsza technologię
Platforma wykorzystuje sztuczną inteligencję do niemal natychmiastowego zatwierdzania wniosków kredytowych. Aby korzystanie z platformy było wygodniejsze, w 2016 roku polski startup stworzył aplikację mobilną na Androida, a później – na IOSa.
Oprócz wykorzystania sztucznej inteligencji, twórcy aktywnie pracują również nad stworzeniem własnego ekosystemu i opracowaniem szeregu dodatkowych produktów. Są to m.in.: blog edukacyjny, podnoszący kompetencje finansowe klientów, poprawa historii kredytowej klientów, usługa cashback.
Czego możemy się spodziewać w przyszłości?
Naszym zdaniem będą to rozwiązania i usługi mające na celu zwiększenie świadomości i zrozumienia systemu finansowego przez miliony ludzi na całym świecie. To znacznie poprawi jakość naszego codziennego życia
– mówią założyciele firmy.