Trwają prace nad projektem startupowym IssueCheck. Zespół specjalistów skupia się na stworzeniu algorytmu uczenia maszynowego, który będzie zastosowany w autorskim chatbocie. Nowe rozwiązanie będzie przeznaczone głównie dla branży e-commerce.

IssueCheck kontynuuje prace nad autorskim chatbotem, który od istniejących rozwiązań ma odróżniać się między innymi zastosowaniem zaawansowanego mechanizmu uczenia maszynowego. To właśnie ten czynnik, obok mechanizmu syntezy języka naturalnego pozwalającego na komunikację z użytkownikiem, ma stanowić główny atut produktu. Stworzenie tak zaawansowanego algorytmu jest zarazem jednym z największych wyzwań w całym projekcie. By je zrealizować, startup zaangażował ekspertów z bogatym doświadczeniem w tworzeniu algorytmów Machine Learning.

Dotychczasowe wyniki wewnętrznych testów są bardzo obiecujące. Zespół rozpoczął już współpracę z early adopters i testuje rozwiązanie w warunkach rzeczywistej rozmowy. Pierwsze efekty działania IssueCheck powinniśmy zobaczyć już na początku 2023.

Czym są algorytmy uczenia maszynowego?

Algorytmy uczenia maszynowego to rodzaj algorytmów, które służą do wykrywania prawidłowości i wzorców w danych. Można je wykorzystać do przewidywania przyszłych zdarzeń na podstawie dostępnych danych. Najczęściej są one stosowane w systemach rekomendacji, takich jak Netflix czy Spotify, a także w systemach bezpieczeństwa. Pierwsze algorytmy uczenia maszynowego były zastosowane już w 50. latach, a ich głównym zadaniem było rozpoznawanie obrazów.

Algorytmy uczenia maszynowego są coraz częściej wykorzystywane w różnych branżach, a ich potencjał jest nieograniczony. Już teraz są wykorzystywane do tworzenia innowacyjnych czatów, które będą w stanie lepiej dopasować się do potrzeb użytkownika.

Chatbot nowej generacji

IssueCheck to rozwijany od 2020 projekt polskiego startupu, mający za zadanie zwiększenie poziomu jakości obsługi klientów firm z branży e-commerce. Polega on na stworzeniu chatbota nowej generacji, który wykorzystywać będzie zaawansowany mechanizm uczenia maszynowego do analizy historii zgłoszeń i dobierania rozwiązań. Drugim wyróżnikiem rozwiązania będzie mechanizm syntezy języka naturalnego użyty do komunikacji z użytkownikiem. Innowacyjność rozwiązania dostrzegła komisja Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, która przyznała blisko 1 milion złotych dofinansowania w ramach akcji “Rozwój startupów w Polsce Wschodniej”. Obecnie prowadzone są zaawansowane prace nad rozwiązaniem, którego wprowadzenie na rynek przewidywane jest na początek 2023 roku.