Warszawski startup Rebel Tang pozyskał kolejne fundusze, które będzie mógł przekazać w ramach rundy inwestycyjnej. To nowa firma food-tech na mapie kulinarnej Polski. Swoje działanie opiera na tworzeniu wirtualnych restauracji, które działają wyłącznie na dostawy. W produkt startupu uwierzył ponadto fundusz Freya Capital dołączając do wcześniejszego inwestora, Moliera2. Docelowo planuje zainwestować w spółkę do 4 mln zł.

Czym jest Rebel Tang?

Rebel Tang jest dynamicznie rozwijającą się firmą z branży foodtech. Koncepcja biznesowa opiera się na platformie technologicznej, która jest możliwa do zastosowania w każdej restauracji. W związku ze stale zwiększającą się liczbą lokalizacji i nowych konceptów restauracyjnych dokonała ponad dwukrotnego wzrostu rok do roku. Firma na początku 2022 roku stworzyła pierwszą w Polsce sieć wirtualnych restauracji wraz z największym polskim influencerem Karolem Gązwą “Blowkiem”. Startup tworzy wirtualne restauracje, które idealnie odpowiadają na potrzeby dzisiejszych klientów.

Od samego początku Rebel Tang cieszy się zainteresowaniem nie tylko klientów, ale i kolejnych restauratorów. Dzięki temu sprzedaż rok do roku stale rośnie i w 2022 roku ma przekroczyć 5 000 000 zł. Nasze cele są bardzo ambitne: budujemy największą sieć wirtualnych restauracji w Polsce i regionie. Rebel Tang wkracza w kolejną fazę rozwoju i ekspansji mając silne zaplecze kapitałowe i znakomitych inwestorów po swojej stronie

– wspomina Marek Cynowski, CEO Rebel Tang.

Czym jest wirtualna restauracja?

Wirtualna restauracja opiera się na działaniu wyłącznie na dostawy. Taka restauracja nie posiada własnego lokalu, dlatego Rebel Tang zachęca do łączenia restauracji wirtualnych ze stacjonarnymi. Takie połączenie sprawi, że restaurator posiada drugie, trzecie lub czwarte menu dostępne jedynie online. Dodatkowo posiadanie już jednej, klasycznej restauracji gwarantuje mu miejsce i ręce do pracy.

Wirtualna restauracja może znajdować się w miejscach takich jak:

  • stacjonarna restauracja, która poza swoją kuchnią, wprowadza wirtualne marki tylko w dostawie.
  • kuchnia przemysłowa, która nie jest restauracją – najczęściej wykorzystywana do przygotowania dań dla cateringu, może być przeznaczona tylko na działania wirtualnych restauracji, często nazywana jako Cloud Kitchens, Dark Kitchens.
  • kuchnia hotelowa, przygotowująca dania tylko dla gości hotelowych.
  • food truck, podobnie jak restauracja stacjonarna poza swoją kuchnią, może wprowadzić wirtualne marki tylko w dostawie.

Rebel Tang pozyskuje nowe fundusze!

Plany firmy zakładają intensywny wzrost sprzedaży w najbliższych miesiącach i dynamiczne zdobywanie nowych partnerów w całej Polsce. W produkt warszawskiego startupu uwierzył najpierw Modern Commerce, znany jako Moliera 2, a teraz fundusz Freya Capital, który dołączył do wcześniejszego inwestora.

– Uważamy, że Rebel Tang to przede wszystkim wspaniały i dynamiczny zespół, który jest w stanie zrealizować swoją wizję. Widzimy ogromny potencjał w rozwoju wirtualnych brandów restauracyjnych i własnej technologii, którą firma już posiada i planuje stale rozwijać.

– powiedział Jan Grochowicz, Partner Zarządzający Freya Capital.

Fundusz docelowo planuje zainwestować w spółkę do 4 mln zł.

W czym pomaga startup?

  • KNOW HOW

Startup dostarcza gotowe koncepcje gastronomiczne, szkolenia i dostęp do akademii doskonalenia kompetencji kucharzy. Ponadto zapewnia audyt i wdrożenia najlepszych i sprawdzonych już praktyk, które podniosą efektywność restauracji.

  • TECHNOLOGIA

Zastosowanie sprawdzonej technologii pozwoli skutecznie zarządzać wszystkimi zamówieniami otrzymanymi poprzez internetowe kanały sprzedaży. Dodatkowe analizowanie danych pozwoli podjąć najlepsze decyzje.

  • LOGISTYKA

Zastosowanie indywidualnego harmonogramu dostaw pozwoli na obniżenie kosztów magazynowania i strat produktowych.

 

Źródło: informacja prasowa