Zakupy online cieszą się coraz większą popularnością, a tym na co każdy konsument czeka, jest skrócenie czasu oczekiwania na przesyłkę. Startup Retailo, który stworzył automaty PickUpWall, zna sposób na to, jak zadowolić klientów każdej drogerii. Retailo tworząc modularne szafy ze skrytkami do automatycznego odbioru produktów, daje możliwość odbioru przesyłek bez kolejki oraz bez udziału sprzedawcy. Tym samym skraca czas obsługi zamówień i generuje pozytywne doświadczenia klientów. A co najważniejsze dba o bezpieczeństwo użytkownika poprzez bezdotykowy odbiór paczki. Klient nie wychodząc z domu może zamówić dowolne produkty i odebrać paczkę w wybranym przez siebie czasie. Odbiór paczki z PickUpWall’a trwa dosłownie kilka sekund. Klient i sprzedawca nie mają ze sobą żadnego kontaktu to wpływa na poczucie bezpieczeństwa szczególnie teraz w dobie globalnej pandemii.
Jakie plany ma Retailo na najbliższy czas?
Do tej pory szafy PickUpWall były montowane w Polsce dla sieci sklepów Sephora. Wiemy, że Retailo ma duże plany na ekspansję Europy, dlatego Hiszpania to pierwszy kraj, w którym została zamontowana szafa modułowa. W wyniku tych działań w Madrycie i Barcelonie już można skorzystać z szaf PickUpWall w drogeriach Sephora. Dalsza ekspansja w Polsce, jak i w Hiszpanii to plan na najbliższe tygodnie, a kolejnym krajami, w których planowane są wdrożenia to Czechy i Izrael. W każdym miesiącu podpisywane są nowe kontrakty, pojawiają się nowi klienci i przygotowywane są nowe wyceny.
Jakie są największe wyzwania dla Retailo?
Retailo przyznaje, że ich dużym wyzwaniem będzie pozyskanie inwestora. Ten krok pozwoliłby im na szybkie wyskalowanie produktu oraz przejęcie jak największej części rynku. Kolejnym wyzwaniem jest konsekwentny rozwój produktów, które są w fazie projektowania, aby poszerzyć skalę produktową. A docelowym wyzwaniem jest rozwój własnej linii produkcyjnej.
Gdzie PickUpWall może znaleźć zastosowanie oprócz galerii? Dla których branż byłby również rozwiązaniem?
Wiele osób widzi spory potencjał w produkcie. Z pewnością branża e-commerce, może widzieć spory potencjał w użytkowaniu szafy automatycznej PickUpWall. Z roku na rok przybywa coraz więcej sklepów internetowych, rośnie liczba zamówień online, spodziewamy się jeszcze większej dynamiki związanej z tą branżą. Dlatego już dziś firmy mogą cieszyć się rozwiązaniem, które usprawni obsługę zamówienia i tym samym zwiększy ilość zainteresowanych klientów. PickUpWall jest możliwy do zainstalowania dosłownie w każdym sklepie, a to wszystko za sprawą różnorodności rozmiarów samych skrytek, które składają się na całą szafę.