Współprace afiliacyjne zmagały się z dwoma największymi problemami, które hamowały rozwój przedsiębiorstw. Jeden z nich to długi czas oczekiwania na wynagrodzenia za ich działania promocyjne. Naprzeciw oczekiwaniom rynku wyszła firma Admitad, która zaproponowała rozwiązanie bazujące na sztucznej inteligencji. Suma zainwestowanego kapitału w to przedsięwzięcie wynosi 10 milionów dolarów.

Sztuczna inteligencja – technologia bez limitów

Technologia sztucznej inteligencji jest przyszłością wielu branż a marketing nie jest wyjątkiem od reguły. AI jest wykorzystywana do działań z różnych zakresów, od projektowania banerów po generowanie nagłówków w materiałach promocyjnych. Sieć CPA (cost per action) jest istotną częścią tej gałęzi biznesu. Doczekała się innowacyjnego rozwiązania swojego największego problemu. Nowy projekt Admitad, wspomagany przez sztuczną inteligencję, zaoszczędzi czas dziesiątek tysięcy marketerów. Długie terminy wypłat są jednym z największych wyzwań, z jakimi boryka się branża partnerska. Marketingowi specjaliści od dawna poszukiwali odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób zapewnić partnerom afiliacyjnym natychmiastowy dostęp do zarobionych przez nich pieniędzy. W skali globalnej partnerzy czekają do dwóch miesięcy pomiędzy każdym działaniem ukierunkowanym a momentem, w którym są w stanie wypłacić środki, pozyskane od reklamodawcy lub sprzedawcy internetowego. Innowacyjnym rozwiązaniem tego problemu jest algorytm sztucznej inteligencji. Dzięki temu wsparciu zarobione pieniądze mogą zostać wypłacone już następnego dnia po zakończeniu akcji promocyjnej.

Wypłata środków na konto

Problemem wypłaty środków były dwa istotne elementy. W pierwszej kolejności reklamodawca musiał zweryfikować i zatwierdzić swoje ukierunkowane działania. Zazwyczaj zatwierdzano tylko pewien procent zamówień. Następnie reklamodawca kredytował swoje konto sieci partnerskiej, aby zapłacić za potwierdzone działania. Te dwa etapy nierzadko trwały nawet kilka miesięcy. Cała branża potrzebowała uproszczenia procedur i nowych narzędzi, które pomogą zautomatyzować te procesy. Rozwiązanie Instant Payout, wprowadzone przez Admitad na rynek już w 2021 roku, całkowicie pomija drugi z kroków. Pozwala to na wypłacenie środków zaraz po zatwierdzeniu działań przez reklamodawcę. Sieć partnerska Admitad wzięła na siebie koszty i ryzyko związane z oczekiwaniem na zapłatę przez reklamodawców. Dzięki temu partnerzy Admitad oszczędzają cenne tygodnie i są w stanie natychmiast wprowadzić zarobione pieniądze z powrotem do obiegu. Dodatkowo mogą też dalej rozwijać swoje platformy i zasoby informacyjne, kupując ruch i przyciągając nowe leady. Przez to jeszcze bardziej zwiększają swoje zyski.

Chociaż Instant Payout usunął jedną z przyczyn długiego czasu wypłat, etap zatwierdzania pozostał powodem znacznych opóźnień. Dlatego Admitad sięgnął po sztuczną inteligencję. W ciągu kilku miesięcy firma opracowała i wdrożyła model uczenia maszynowego (machine learning), który stał się podstawą rewolucyjnego systemu wypłat Instant Payout Pro. Dzięki wsparciu sztucznej inteligencji w tym systemie, błyskawicznie przeprowadzane są analizy wszystkich ukierunkowanych działań. Algorytm doskonale radzi sobie z tymi prognozami na podstawie danych gromadzonych od lat przez firmę. Dzięki niemu nagrody za działania mogą być wypłacane z wyprzedzeniem – nawet już jeden dzień po ich zakończeniu.

Rewolucja w branży marketingowej?

System jest bardzo precyzyjny. Uwzględnia kilkaset zmiennych, w tym historię zatwierdzeń wydawców i wypłat reklamodawców, ilość generowanego ruchu, statystyki całkowitego obrotu i zarobków, dane specyficzne dla zlecenia oraz charakterystyki akcji. Algorytm stale sam uczy się i rozwija. Po zaledwie sześciu miesiącach analizy danych, osiągnął już 95% dokładności w przewidywaniu procentu zatwierdzenia. Wynik ten dalej się poprawia

– podkreśla Mateusz Łukianiuk, Country Manager w Admitad.

Zmiana jest tak znacząca, że prawdopodobnie już niedługo stanie się standardem w branży partnerskiej. Co więcej, Admitad planuje dalszy rozwój projektu sztucznej inteligencji. Testuje jego możliwości w innych obszarach rynku, takich jak ocena ryzyka, rozwiązania antyfraudowe i scoring wydawców, w celu zwiększenia przejrzystości dla marek. Potencjał AI i uczenia maszynowego w branży marketingu partnerskiego wydaje się niemal nieograniczony. Z tego względu spodziewać się można dalszego dynamicznego rozwoju w tym obszarze. Przykład Instant Payout Pro pokazuje, jak wiele może zmienić i ułatwić efektywne wykorzystanie potencjału sztucznej inteligencji.

Źródło: Informacja prasowa.