Przebieg wydarzenia
Rekordowa liczba uczestników to nie wszystko. Bogaty program konferencji obejmował 15 paneli dyskusyjnych, prelekcji i fireside chatów. Na konferencyjnej scenie pojawiło się 35 prelegentów z całej Europy, których łączyło jedno – biznes made in Wrocław, a na Expo pojawiło się 40 wystawców!
Na Made in Wrocław rozmawiamy o przyszłości – m.in. o sztucznej inteligencji czy robotach, które będą nas wyręczały w różnych czynnościach, może i w pracy. Rozmawiamy również o nauce, która powoduje, że nasze życie zyskuje nową jakość.
– komentował Jakub Mazur, Wiceprezydent Wrocławia.
Konferencja odbyła się pod hasłem Tech Generation i dzieliła się na trzy bloki pod hasłami: Tech Generation, Empowering Wroclaw Region oraz Transforming the world we know. Na scenie pojawili się m.in. Ernst-Cornelius Koch z Google opowiadający o rozwoju AI, Ewa Łabno–Falęcka z Mercedes-Benz Manufacturing Poland, przedstawiająca przewidywania dotyczące przyszłości motoryzacji, przedstawiciel Jego Królewskiej Mości Karola III Chris Barton CMG, HM Trade Commissioner for Europe, czy Radek Kaskiewicz z firmy 3M, który podkreślił, że z 60 tysięcy produktów firmy 3M aż 12 tysięcy powstaje we Wrocławiu!
Cieszę się, że Made in Wrocław tak pięknie się rozwija. Jest nie tylko coraz więcej wystawców, ale też frekwencja z roku na rok jest coraz większa. Pokazujemy to, co jest projektowane i wytwarzane przez rodzime firmy i startupy oraz zagraniczne korporacje działające na naszym terenie. Promujemy też współpracę między przedsiębiorstwami, organizacjami otoczenia biznesu i światem nauki. To są naczynia połączone i tylko współdziałanie może przynieść tak fantastyczne efekty.
– podsumowała Magdalena Okulowska, Prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.
Made in Wroclaw EXPO
Równolegle do konferencji, we Wrocławskim Centrum Kongresowym odbyło się EXPO, w trakcie którego, każdy chętny, na własne oczy mógł zobaczyć, co wrocławianie wysyłają w kosmos, przetestować elektryczne skutery, wytatuować banana i pogłaskać robotycznego psa! Pokazane zostały również roboty od firmy Fanuc, czy inteligentne rozwiązania do monitorowania zużycia energii w domach rozwijane przez Viessmann R&D Center, elektryczny rower Buzzy Bike, automatyczne kosiarki od Unitem Mower, czy skutery Govecs
Oczywiście, jak zawsze Made in Wroclaw było też okazją do networkingu, nawiązywania nowych kontaktów biznesowych. W trakcie wieczornej gali podsumowującej Made in Wroclaw 2023, przywitano też zwycięzców Tech Contest! Nagrodę główną, czyli 30 000 PLN od Wrocławskiej Rady Przedsiębiorczości zdobył wrocławski startup BioCam, który tworzy kapsułki endoskopowe. Wręczył ją Marcin Urban, Skarbnik Wrocławia. Drugie miejsce i 15 000 PLN od InPost Green City zdobyła firma Cancer Center, a trzecie miejsce i 5 000 od JWW zdobył startup AllAbout. Dodatkowo nagrodę specjalna od WP2 Investment otrzymała firma Cancer Center.
Organizatorami wydarzenia były Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i miasto Wrocław. Partnerem strategicznym Made in Wrocław jest Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Pozostali partnerzy to:
- partner platynowy: Echo Investment;
- partnerzy złoci: 7R, BASF, EY GDS, JP Weber, SDZLEGAL Schindhelm, ARP;
- partnerzy srebrni: InPost, Hirely, Savills;
- partnerzy brązowi: 3M, JWW Biuro Rachunkowe, JLL, DeepGrey, Atlas Ward;
- partnerzy instytucjonalni: ABSL, ITCORNER, ProProgressio, SoDa;
- partnerzy merytoryczni: BOSCH, Google, GlobalLogic, HPE, LG Energy Solution, McKinsey & Company, Spyrosoft, Deloitte, Capgemini, Talent Alpha i Perspektywy Women in Tech.
Źródło: informacja prasowa