Polski startup Talkie.ai oferujący automatyzację obsługi klienta z wykorzystaniem sztucznej inteligencji zdobędzie dofinansowanie z NCBR Investment Fund. Spółka pozyskała już ponad 12 mln zł od polsko-austriackiego konsorcjum funduszy VC z udziałem NIF. Środki mają służyć dalszej specjalizacji w tworzeniu technologii dla branży ochrony zdrowia. Ponadto przeznaczone zostaną na ekspansję w Stanach Zjednoczonych, skąd już dziś pochodzi ponad 20 proc. klientów Talkie.ai.

Czym jest startup Talkie.ai?

Talkie.ai jest to kolejny polski startup z branży MEDTECH, który oferuje w pełni zautomatyzowane rozwiązania z zakresu obsługi klienta, przydatne wszędzie tam, gdzie wiodącym kanałem kontaktu jest infolinia telefoniczna. Jest zatem szczególnie wykorzystywany w najbardziej perspektywicznej branży, jaką jest ochrona zdrowia. Spółka zajmuje się projektowaniem i tworzeniem algorytmów uczenia maszynowego (ang. machine learning). Odpowiadają one za zrozumienie języka naturalnego (ang. natural language understanding).

Postawienie na Talkie.ai to kolejna ciekawa i wartościowa inwestycja NCBR Investment Fund. Startup wspiera ważne procesy biznesowe oraz nas jako obywateli i pacjentów. Wskazuje również na ogromną użyteczność sztucznej inteligencji. Ponadto wskazuje jak dobrze zaprojektowane algorytmy mogą ułatwiać nam życie. Coraz więcej firm korzysta ze sztucznej inteligencji do obsługi klienta. Z pewnością rozwiązania oferowane przez Talkie.ai pozwolą na jej dalszy pomyślny rozwój i sprawią, że będzie to jedna z tych firm, które promują najlepszą polską myśl technologiczną.

– mówi dr Remigiusz Kopoczek, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Nowe technologie są szansą dla systemu ochrony zdrowia. Wprowadzanie nowych rozwiązań cyfrowych, optymalizacja działań i unowocześnianie już stosowanych rozwiązań stanowi wyzwanie dla współczesnego rynku usług medycznych. Talkie.ai jest startupem, który powstał, by wspomóc ich działanie. Wchodzi on na kolejny etap wzrostu i już niebawem ma szansę wejść na rynek amerykański.

MEDTECH wspiera służbę zdrowia

Nieustający wzrost liczby połączeń telefonicznych od pacjentów oraz dostępność rejestracji medycznej 24/7 dają ogromny potencjał do automatyzacji za pomocą Talkie.ai. Startup pomaga w optymalizacji procesów takich jak umawianie i zarządzanie wizytami. Umożliwia także zamawianie recept, dostarczanie informacji o cenach i dostępności usług, czy podstawowy wywiad medyczny. Co więcej, platforma jest powiązana z systemami do zarządzania wizytami pacjentów. To także powiązanie z największymi na rynku dostawcami systemów do obsługi call center.

Pozyskane finansowanie zamierzamy przeznaczyć na dalszy rozwój oferty w ochronie zdrowia oraz ekspansję zagraniczną. Skupimy się głównie na USA, skąd już teraz czerpiemy ponad jedną trzecią naszych przychodów. Z uwagi na skalę rynku ochrony zdrowia w tym kraju, widzimy tutaj największy potencjał wzrostu. Przewidujemy też dalszy rozwój naszego zespołu, jak też wprowadzenie dostępnych od ręki ofert dla innych branż, dopasowanych do ich specyfiki.

– zapowiada Paweł Lipiński, prezes zarządu i jeden z założycieli Talkie.ai.

Koncentracja na branży medycznej umożliwiła Talkie.ai stworzenie voicebotów, które są w stanie zrozumieć w ponad 90 proc. intencje rozmówcy już po pierwszych 10 próbkach danych. Polski startup wykorzystuje także technologię, która za pomocą klonowania głosów sprawia, że brzmią one bardziej naturalnie, co korzystnie wpływa na doświadczenie rozmówcy.

W bogatych i jednocześnie starzejących się społeczeństwach Zachodu rośnie zapotrzebowanie na efektywną zdalną obsługę zapytań pacjentów, a jednocześnie istnieje silna presja na ograniczanie kosztów poprzez automatyzację – mówi Ada Andruszkiewicz, Head of Operations w Talkie.ai.

Co wyróżnia Talkie.ai?

Przewagą Talkie.ai nad innymi rozwiązaniami tego typu jest przede wszystkim krótki czas wdrożenia. Wdrożenie poprogramowania wynosi maksymalnie zaledwie kilka tygodni, a te najprostsze często wymagają zaledwie jednego dnia! Konfiguracja i obsługa botów odbywa się z poziomu panelu administracyjnego. Użytkownik ma zatem pełną autonomię i kontrolę nad ich działaniem. Jeśli klient wybierze jedno ze standardowych, dopasowanych do specyfiki branży rozwiązań Talkie.ai, to wdrożenie nie wymaga napisania ani jednej linijki kodu. Spółka oferuje też możliwość dostosowania swojego produktu do specyficznych potrzeb konkretnej firmy.

Rozwiązania oferowane przez Talkie.ai odpowiadają potrzebom współczesnego społeczeństwa.  Wzrost kosztów pracy i automatyzacja procesów biznesowych to procesy gospodarcze, które szczególnie wpływają na aktualne trendy rynkowe. Wszystko to przekłada się na rosnące zapotrzebowanie na boty konwersacyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję.

Do inwestycji przekonały nas kompetencje zespołu założycieli oraz gotowy produkt. Rozwiązanie Talkie.ai zaskakuje prostotą obsługi, szybkością wdrożenia, a także jakością – dużo wyższą w porównaniu do rozwiązań, które miałem okazję obserwować w wielu firmach.

– mówi Krzysztof Bachta, partner zarządzający funduszu 4growth VC, lidera konsorcjum obecnej rundy finansowania.

Sztuczna inteligencja branży MEDTECH w liczbach

Mówi się, że globalny rynek konwersacyjnej sztucznej inteligencji ma przekroczyć 16 mld dol. już w 2024 r. Co więcej, do 2027 r. tylko w sektorze ochrony zdrowia ma być wart 2,83 mld dol. Jak pokazują statystyki, w Stanach Zjednoczonych 80 proc. pacjentów kontaktuje się ze swoimi dostawcami usług medycznych telefonicznie, ale zaledwie 4% tych podmiotów korzysta z możliwości automatyzacji.

Talkie.ai powstało w 2018 r. Pierwsze dofinansowanie startup uzyskał w połowie 2020 r. Umożliwiło mu to walidację produktu i strategii biznesowej, a także przyspieszenie wzrostu. Na początku 2021 r. spółka rozpoczęła działalność operacyjną w Stanach Zjednoczonych., a obecnie obsługuje kilkudziesięciu klientów w Polsce, Wielkiej Brytanii i USA.

W bieżącej rundzie finansowania Talkie.ai wzięły udział fundusze:

  • 4growth VC (lider konsorcjum),
  • NIF ASI (koinwestycja z 4growth VC),
  • Satus Starter, FundingBox, primeCROWD (austriacki fundusz VC),
  • Movens (kontynuacja wcześniejszej inwestycji).

Fundusz LT Capital zainwestował w spółkę jeszcze na wcześniejszym etapie jej rozwoju.

 

Źródło: informacja prasowa