ChatBot „Boe” stworzony przez polski startup SmartyMeet rewolucjonizuje rynek wideorozmów. Nie minęło kilka miesięcy od inauguracji zakończenia etapu finansowania pre-seed na poziomie ponad 1 mln zł. Zdobyte środki spółka przeznaczy na rozwój technologii videobota „Boe”. Jest to asystent sztucznej inteligencji podnoszący efektywność spotkań online. Startup wkracza na rynek Wielkiej Brytanii.

SmartyMeet to startup technologiczny założony przez Sławomira Kroczaka, Monikę Wyszyńską i Rafała Fica. Dzięki technologii AI (sztucznej inteligencji) i wykorzystaniu m.in. modelu z portfela OpenAI czyli ChatGPT i Whisper, spółka zwiększa skuteczność i dostarcza nowe możliwości prowadzenia sprzedażowych czy doradczych e-spotkań. Tworzony przez firmę innowacyjny asystent – wideobot „Boe” staje się aktywnym członkiem zespołu. Może tłumaczyć spotkanie w czasie rzeczywistym. Znajdzie potrzebne informacje w bazach wiedzy, dostarczy analizę pozytywnych lub negatywnych nastrojów podczas rozmowy, podpowie czy firma poruszyła wszystkie kwestie zawarte w tzw. playbooku sprzedażowym. Wygeneruje również notatki po spotkaniu. Platforma SmartyMeet, sprawdzi się też w szkoleniu młodych handlowców czy specjalistów ds. obsługi klientów.

Współpraca ku lepszej przyszłości

Potencjał SmartyMeet dostrzegli nie tylko pierwsi użytkownicy rozwiązania pozyskani przez startup, ale także Amazon Web Services Portfolio i fundusz VC – LT Capital, którzy zainwestowali w spółkę. Wsparcie AWS Portfolio, z którego korzystali m.in. tacy giganci jak AirBnb, umożliwi m.in. międzynarodowe skalowanie biznesu, dostęp do technicznej wiedzy i technologii. Z kolei Fundusz LT Capital jest rozpoznawalnym na rynku europejskim inwestorem z kapitałem około 50 mln zł. Fundusz inwestuje przeważnie w wyselekcjonowane firmy głównie w sektorach: sztucznej inteligencji, big data, robotów i dronów, cyberbezpieczeństwa i AR/VR.

Postępująca cyfryzacja i praktyczne zastosowanie sztucznej inteligencji zmieniają świat, w którym żyjemy. Nasza misja to wspieranie liderów zmian, a SmartyMeet bez wątpienia należy do grona game-changerów. Do inwestycji przekonał nas doskonały produkt. Nie ma już odwrotu od tego, że pracownicy coraz więcej czasu będą spędzać na wirtualnych spotkaniach. Inteligentny wirtualny asystent od SmartyMeet jest odpowiedzią na dynamicznie rosnące zjawisko zoom fatigue, czyli zmęczenie uczestnictwem w videorozmowach, wynikające ze wzrostu intensywności cyfrowej dnia pracy. Dostrzegliśmy ogromny światowy potencjał rynkowy wideobota „Boe” i kompetencje doświadczonego zespołu założycieli. Jesteśmy przekonani, że wspólnie osiągniemy sukces

– mówi Łukasz Świercz, Partner Zarządzający LT Capital.

Rozwój sztucznej inteligencji

SmartyMeet jest nowym projektem zespołu, który stoi za sukcesem Synthrone, cenionej na rynku FMCG i beauty platformy narzędzi do automatyzacji procesów w handlu elektronicznym. Po sprzedaży spółki holdingowi Brand New Galaxy (BNG obecnie należącej do Stagwell Group) i na fali hossy rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję (AI) Sławomir Kroczak, Rafał Fic oraz Monika Wyszyńska budują rozwiązanie doskonale wpisujące się w trend Conversation Intelligence. Polega on na wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) do analizy mowy lub tekstu w celu uzyskania opartych na danych spostrzeżeń z rozmów między agentami sprzedaży a klientami.

Według danych Grand View Research rynek inteligentnych wirtualnych asystentów (IVA – intelligent virtual assistant), do których należy produkt SmartyMeet, był wart w 2020 roku ponad 5,82 biliona dolarów, a w 2028 roku ma osiągnąć wartość 51,9 biliona dolarów, tym samym rosnąc w tempie 28,5% rocznie.

Wchodzimy w nowy rok z ogromnym dokonaniem. Dokapitalizowanie i dostęp do know-how, a także zaufanie, które otrzymaliśmy od naszych nowych partnerów już w kilka miesięcy po starcie projektu, to dla nas wielka siła napędowa do rozwoju. Pozyskane środki przeznaczymy na rozbudowanie silnego zespołu, a także na dalsze budowanie technologii

– komentuje Monika Wyszyńska, COO SmartyMeet.

Videobot „Boe” rozwiązaniem dla każdego?

Dzięki dynamicznemu rozwojowi produktu, w niedalekiej przyszłości wideobot „Boe” otrzyma nowe funkcjonalności. Będzie mógł samodzielnie poprowadzić spotkanie sprzedażowe czy też doradzić klientom podczas zakupów e-commerce, gdyż będzie zintegrowany z systemami CRM oraz PIM/DAM i tym samym będzie posiadał wiedzę i specyfikacje techniczne produktów oraz historie zakupowe.

Nasz produkt w kategorii światowych rozwiązań Conversation Intelligence jest bardzo atrakcyjny również dlatego, że w przeciwieństwie do konkurencyjnych rozwiązań używamy modeli OpenAI takich jak Whisper czy ChatGPT, które w połączeniu z AWS Transcribe oferują zupełnie nową jakość Speech To Text (STT) oraz automatycznych podsumowań wideorozmów

– dodaje Rafał Fic, CTO SmartyMeet.

W wyniku współpracy z Amazon Web Services Portofolio i LT Capital, spółka rozpoczyna międzynarodową ekspansję.

Naturalnym kierunkiem rozwoju są dla nas Wielka Brytania i USA. Według raportu Allied Market Research, Wielka Brytania znajduje się w TOP 3, a USA i Kanada są najdynamiczniej rosnącymi rynkami na świecie w kategorii inteligentnych wirtualnych asystentów. Najpierw zdobędziemy stabilną grupę brytyjskich użytkowników w ramach beachhead market, a następnie kierujemy się za ocean

– informuje Sławomir Kroczak, CEO SmartyMeet.

Spółka nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Wycena SmartyMeet na etapie pre-seed to obecnie 7,5 mln zł. Technologiczny start-up znad Wisły wkrótce planuje ogłoszenie kolejnej rundy inwestycyjnej, aby ponownie przyspieszyć wzrost.

Jaką firmą jest SmartyMeet?

SmartyMeet to założony w 2022 roku startup technologiczny, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do podnoszenia efektywności spotkań video w organizacjach. Założycielami spółki są Sławomir Kroczak i Rafał Fic, którzy z sukcesem stworzyli platformę narzędzi do automatyzacji procesów w handlu elektronicznym Synthrone, oraz Monika Wyszyńska, posiadająca w swym portfolio realizację wielomilionowych inwestycji w branży budowlanej. Rozwijany w ramach SmartyMeet innowacyjny asystent sztucznej inteligencji Boe, który wesprze uczestników videorozmów m.in. poprzez tworzenie notatek ze spotkania, tłumaczenie, automatyczną transkrypcję czy dostarczenie danych usprawniających komunikację po spotkaniu. Docelowo Boe samodzielnie poprowadzi spotkania sprzedażowe bądź doradzi klientowi podczas zakupów e-commerce.

Źródło: Informacja prasowa.